רכישת דירה חדשה היא בדרך כלל העסקה החשובה ביותר בחייכם, שבה אתם,
רוכשי הדירות, משקיעים את מרב כספכם. שיקול דעת מעמיק ובדיקה יסודית לפני רכישה יכולים לחסוך הפתעות, הפסדים ועוגמת נפש.

יש לוודא כי הדירה אכן נבנתה כפי שהובטח:
לא פעם קורה כי מתבצעת קניית דירה “על הנייר” מקבלן כאשר הכוונה היא לרכישה של דירה עוד בטרם בנייתה. אנשים רבים רואים באפשרות קנייה זו רווח כלכלי וחסכון כספי מכיוון שדירה שעוד לא נבנתה תשווק ללקוחות במחיר זול יותר. עם זאת, קורה לא פעם כי הקבלן מבטיח בשרטוטיו ובתכנונים ניסים ונפלאות אך למעשה, לאחר הבנייה, פרטים רבים חסרים. חשוב לחתום על חוזה עם הקבלן ובו הנכם מציינים כי על הקבלן להתחייב על כל דבר ודבר אשר הובטח לכם כשראיתם את התכנון “על הנייר”

בחירת הדירה ואזור המגורים

הדירה
בעת בחירת הדירה חשוב לבדוק את מיקום הדירה בבניין, את כיווני האוויר, את גודלה ואת התכנון הפנימי והחיצוני. כמו כן, רצוי לבדוק אם אין מפגעים אקולוגיים וסביבתיים סמוך לבניין, כגון: מבני תעשייה, כבישים סואנים, מתקני אשפה ומתקני חשמל.
אם אתם רוכשים דירה עם גינה צמודה או עם גג צמוד בדקו אם אין בשטחים הצמודים לדירתכם מתקנים השייכים לדיירים אחרים כמו מֶנְהוֹלִים בגינה או דוודים וצנרת על הגג.
בדקו כמה דירות וחשבו על הצרכים שלכם בטווח הקצר ובטווח הארוך. בדקו את מיקום הדירה בסביבה וכן את מיקומה בבניין עצמו.
הסביבה
תחילה בחרו את הסביבה שאתם רוצים לגור בה. סיירו באזור ודברו עם השכנים. בדקו כיצד הסביבה מספקת את הצרכים החשובים לכם: בתי ספר, תחבורה ציבורית, בתי כנסת וכדומה.
הבנייה המתוכננת באזור
חשוב לבדוק האם מתוכננת בנייה באזור, האם מתוכנן כביש, או אולי מרכז מסחרי. כדי לברר את הפרטים הללו יש לפנות לוועדה המקומית לתכנון ובנייה המצויה בכל רשות מקומית ולבדוק את התוכניות הקיימות לאזור ובייחוד את התוכניות העתידות
ההחלטה באיזו דירה לבחור מתוך היצע דירות קיימות בבניין עצמו היא משמעותית וחשובה, ותשפיע על נוחות המגורים שלכם. לדוגמה: דירה בקומה ראשונה, קלה לגישה אך היא קרובה יותר לקרקע וחשופה בדרך כלל למעבר של דיירים רבים. יש לבדוק כמה קומות יש בבניין ומהי מידת הפרטיות שמספקת כל דירה.